Monday, February 13, 2012

ကားေဟာင္းမ်ား အစားထိုးလဲလွယ္မႈကို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္အတုိင္း ‘ပ’အကၡရာ နံပါတ္အထိသာ လက္ခံမည္

ကားေဟာင္းမ်ား အစားထိုးလဲလွယ္မႈကို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္အတုိင္း ‘ပ’အကၡရာ နံပါတ္အထိသာ လက္ခံမည္ PDF Print
Sunday, 12 February 2012 14:06
AddThis Social Bookmark Button
ကားေဟာင္းမ်ား အပ္ႏွံကာ အစားထိုးတင္သြင္းျခင္းကို ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ အတိုင္း ‘ပ’ အကၡရာနံပါတ္အထိသာ လက္ခံမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီ တာ၀န္ရွိသူမ်ားထံမွ သတင္းရရွိပါသည္။ ‘‘ေလာေလာဆယ္ကေတာ့ ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ထားတဲ့အတိုင္း ‘ပ’အကၡရာအထိကိုပဲ လက္ခံမွာပါ’’ ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

အေစာပိုင္းမွာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံတုန္းက တစ္ရက္ကို ပ်မ္းမွ်အစီး ေရ ၅၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ အပ္ႏွံတာမ်ဳိးရွိေပမယ့္ က်န္ခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္းမွာဆိုရင္ တစ္ရက္ပ်မ္းမွ် အစီးေရက ၁၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ပဲ လာအပ္တာမ်ဳိးအထိ ရွိသြားတယ္။ အခုရက္မွာ ျပန္တက္လာေပမယ့္ စလက္ခံတုန္းက ေလာက္ေတာ့ မမ်ားေတာ့ဘူး။ လက္ခံတာကေတာ့ ေၾကညာထား တဲ့အတုိင္း ‘ပ’အကၡရာ အထိပဲ အရင္လက္ခံသြားမွာပါ
‘‘ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၀ ရက္ေန႔ အထိ ကားေဟာင္း ၃၃၁၀၀ အပ္ႏွံထားတယ္။ ၂၆၃၉၆ စီးကို ပါမစ္ထုတ္ေပးထားတယ္။ လုိင္စင္ထုတ္ေပးၿပီးတာက ၁၂၉၅၄ စီးရွိပါတယ္။ အေစာပိုင္းမွာ ကားေဟာင္းအပ္ႏွံ တုန္းက တစ္ရက္ကို ပ်မ္းမွ်အစီးေရ ၅၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ အပ္ႏွံတာမ်ဳိးရွိေပမယ့္ က်န္ခဲ့တဲ့ရက္ပိုင္း မွာဆိုရင္ တစ္ရက္ပ်မ္းမွ် အစီးေရ က ၁၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ပဲ လာအပ္တာမ်ဳိးအထိရွိသြားတယ္။ အခု ရက္မွာ ျပန္တက္လာေပမယ့္ စလက္ခံတုန္းကေလာက္ေတာ့ မမ်ားေတာ့ ဘူး။ လက္ခံတာကေတာ့ ေၾကညာထားတဲ့အတုိင္း ‘ပ’အကၡရာ အထိပဲ အရင္လက္ခံသြားမွာပါ’’ဟု ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနတာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ေရွ႕ဆက္ ကားတင္သြင္းမႈမ်ား အတြက္ စီစဥ္လုပ္ကိုင္ေနသည့္ အစီအစဥ္အခ်ဳိ႕အေပၚ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းျခင္းဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီမွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးကလည္း “ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ‘ပ’ အထိလက္ခံသြားမွာ။ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ Public Transoprtation နဲ႔ဆိုင္တဲ့ ကားမ်ဳိးေတြကို အခြန္ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး Luxury ကားအမ်ဳိးအစားေတြကို အခြန္ႏႈန္းျမင့္ျမင့္နဲ႔ သြားဖို႔ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ကိုေတာ့ ေဆြးေႏြးေနတာ ေတာ့ ရွိပါတယ္’’ဟု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ကားတင္သြင္းမႈမ်ား ေပးရာတြင္ တင္သြင္းမည့္ ကားပမာဏႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ လမ္းရွိရန္ လိုအပ္သည့္အတြက္ အဆိုပါအခ်က္အေပၚ ထည့္သြင္း စဥ္းစားရသည္ဟုလည္း ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကလည္း “အခုထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စာရင္းအရဆိုရင္ ကားေဟာင္း အပ္ၿပီးသြင္းလာတာ အစီး ၂၀၀၀၀ ေလာက္ပဲရွိဦးမယ္။ ရန္ကုန္မွာေတာ့ လမ္းေတြၾကပ္ကုန္ၿပီ။ ကားေဟာင္း  က အစီးေရ ၅၀၀၀၀ ၀န္းက်င္၊ သေဘၤာသားအပါအ၀င္ အျခား သြင္းခြင့္ရမွာက အစီးေရ ၂၀၀၀၀ လို႔ဆိုတယ္။ စုစုေပါင္း အစီးေရ ၇၀၀၀၀ ေလာက္ေရာက္မယ္ ့သေဘာေပါ့။ အခု ၂၀၀၀၀ နဲ႔တင္ ဒီ ေလာက္ျဖစ္ေနတာေလ။ ဒီအတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္ကေတာ့ မ်ားမ်ားစားစား ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ အခ်ိန္တို အတြင္း သြင္းခြင့္ေပးမယ္လို႔ မျမင္ဘူး။ အျခားႏိုင္ငံေတြလို သြင္းေစခ်င္တဲ့ အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကားကို အခြန္ သုညရာခုိင္ႏႈန္း၊ ဇိမ္ခံကားဆိုရင္ အခြန္ ၂၀၀၊ ၃၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ တိုးျမႇင့္ၿပီးလုပ္မယ့္ အစီအစဥ္ကေတာ့ လုပ္လို႔ရတယ္ေလ။ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ လမ္းနဲ႔ကားပါကင္ လံုေလာက္ေအာင္ အရင္လုပ္၊ ၿပီးမွ အခြန္ႏႈန္းအနိမ့္အျမင့္နဲ႔ တင္သြင္း ခြင့္ေပးတာေတာ့ စနစ္တက် ပိုရွိသြားမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အခုရန္ကုန္မွာ ကားပါကင္လည္း ေဆာက္မယ္၊ လမ္းေတြျပင္ဆင္မႈကုိလည္း လုပ္မယ္လုိ႔လည္း ၾကားထားတယ္။ လမ္းနဲ႔ ကား ပါကင္အရင္ဆံုး ျပင္ဆင္ၿပီးမွ အမ်ားစု ကားသြင္းခြင့္ေပး လိမ့္မယ္လို႔ယူဆတယ္’’ဟု သံုးသပ္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
ကားေစ်းကြက္အတြင္း လတ္တေလာ အေျခအေနအေပၚ ၀ယ္ေရာင္း တစ္ဦးက “ကားေဟာင္းအပ္တဲ့ႏႈန္း၊ ပါမစ္ထုတ္တဲ့ႏႈန္းကေတာ့ အရင္ ကလိုမဟုတ္ဘူး။ က်ဲသြားတယ္။ သြင္းမယ့္သူနည္းသြားတာ။ အပ္ကုန္စနစ္နဲ႔ ၀ယ္တာ နည္းသြားသလို ၀ယ္ေရာင္းလုပ္တဲ့သူလည္း နည္းသြားတဲ့အတြက္ပါ။ အပ္ကုန္စနစ္ နဲ႔တန္ဖိုးနည္း ကားသြင္းတဲ့သူနည္း ရတဲ့ အဓိကအေၾကာင္းရင္းထဲမွာ သြင္းတဲ့သူေတြဟာ အေရာင္းအ၀ယ္ အေနအထားကို ေနာက္ထား သြင္းတဲ့ကားအတြက္ အခြန္က အစ ႀကိဳေဆာင္ထားရတာေလ။ အဲဒီအတြက္ နည္းသြားတာ။ အခု Mark II ေရႊ ငါး၊ Hilux Surf ေတြ ေပါလာတဲ့ အတြက္ ၀ယ္ယူမယ့္သူေတြက အရင္လို သိပ္ၿပီးစိတ္မ၀င္စားေပမယ့္ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ဘယ္ေနရာမွာ မဆို ေရႊငါးနဲ႔ Surf က အလြယ္တကူ ျပင္လို႔ရသလို အပိုပစၥည္းေတြကလည္း ႀကိဳက္တာ၀ယ္လို႔ ရလာတဲ့အတြက္ ေတာ့ အ၀ယ္ကေတာ့ ရွိေနတုန္းပဲ’’ဟု ေျပာၾကားခဲ့သည္။
  source; http://www.weeklyeleven.com

Comments 

 
+1 #8 kingofhell 2012-02-14 08:48
အဓိက ကေတာ့ လမ္းမေကာင္းျခင္း ၊ တစီးႏွင့္တစီး လြတ္လပ္စြာေရွာင္ႏိုင္ေသာ အက်ယ္အ၀န္းမရွိပါပဲႏွင့္ ကားအေျမာက္အမ်ားတင္သြင္းခြင့္ေပးၿပီး ေမာင္းႏွင္ခြင့္ေပးေနရင္ေတာ့ မလိုလားအပ္ေသာ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ၊ တရားမ်ွတမႈ မရွိေသာ ( ယာဥ္ႀကီးယာဥ္ငယ္ ယာဥ္တိုက္မႈေျဖရွင္းနည္း ) ဥပေဒအရေျဖရွင္းမႈမ်ား ပိုၿပီးမ်ားျပားလာကာ ေနာင္ ၂-ႏွစ္အတြင္း ယခင္ႏွစ္မ်ားရဲ ့စံခ်ိန္ကို အျပတ္အသတ္ခ်ိဳးသြားႏိုင္ပါတယ္
 
 
+1 #7 kingofhell 2012-02-14 08:34
ကားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲတင္သြင္းေနပါေစ ကားနဲ ့ပတ္သက္ေသာ ဥပေဒစည္းမ်ဥ္းမ်ား ၊ လမ္းႏွင့္ပတ္သက္ေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားဥပေဒ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို တိက်ၿပီး တရားမွ်တေအာင္ မလုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေသးသေရြ ့ လူေနမွုအဆင့္အတန္းရဲ ့တစိတ္တပိုင္း တိုးတတ္မႈမျဖစ္ေပၚႏိုင္ေသးဘူးဆိုတာ ႏိုင္ငံတကာ ကၾကည့္ရင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေတြ ့ျမင္ေနမွာ ႀကိမ္းေသပါပဲ
 
 
+9 #6 KO KYAW - BUTALIN 2012-02-13 20:57
ကားစုတ္ေတြ taxi အစုတ္ေတြ ဘတ္စ္ကား အစုတ္ေတြ အစုတ္ေတြအစုတ္ေတြတာေၿပာေနရတယ္ ေတာ္ရုံလူအနားမကပ္နိဳင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါဟာေတာ္ေတာ္ကုိလြဲမွားတဲ့ မူ၀ါဒေၾကာင့္ပါ။ TAXI လို ဘတ္စ္ကားလိုဟာေတြက အမ်ားၿပည္သူအတြက္သုံးရတဲ့ဟာေတြပါ။ ေၿပာရယင္မစုတ္သင့္ပဲစုတ္မခ်ာသင့္ပဲခ်ာရတာပါေလ။ နိဳင္ငံပြင့္လန္းလာယင္ခရီးသြားလုပ္ငန္းကိုလည္းၿမွင့္တင္ခ်င္ယင္ဒါေတြကိုအၿမန္ၿပဳၿပင္ရမွာပါ။ သူမ်ားနိဳင္ငံေတြက သူတို ့ဆီလာတဲ့ဧည္ ့သည္ေတြၿပန္ယင္တဆင့္ေဖါက္သယ္ခ်မယ့္သူတို ့တိုင္းၿပည္ရဲ ့ရုပ္ပုံလႊာ IMPRESSION ကို အထူးဂရုၿပဳထိမ္းသိမ္းပါတယ္။ ဒီကားစုတ္ေတြ ၿမ္ိဳ ့ေတာ္ေတြကေနအၿမန္ရွင္းမွေကာင္းမွာပါ။ ေလထုညစ္ၿငမ္းမွဳလည္းမ်ားတယ္။ EMISSION ဆိုလည္းမထိမ္းဘူး။ ဘာအရည္အေသြးမွကိုမထိမ္းဘူး။ တခ်ိဳ ့တက္က္ဆီေတြဆို ထိုင္လိုက္ယင္ အ၀တ္ပါဆီေခ်းေတြေပေသး။ တခါးေတြကလည္းခုပဲၿပုတ္ထြက္မလားထင္ရတယ္။ ေၿပာရယင္ဒါေတြကိုကိုင္တြယ္တဲ့လူေတြဟာ ေစတနာမဲ့ယင္မဲ့ ေစတနာမမဲ့ယင္ ေတာ္ေတာ္ကို ညဏ္ပညာ အေတြးအေခၚမဲ့တဲ့သူေတြပါ။ စနစ္ေရာ တခ်ိဳ ့အရည္အခ်င္းမရိွတဲ့လူေတြေရားေၿပာင္းမွတိုင္းၿပည္ေကာင္းေတာ့မွာ။
 
 
+29 #5 nga shwe 2012-02-13 13:37
စင္ကာပူမွာရွိတဲ့ျမိဳ့ဧရိယာ၊ကားအေရအတြက္ ရန္ကုန္နဲ့ယွဥ္ျပအံုးေလ
http://www.nationmaster.com/graph/tra_mot_veh-transportation-motor-vehicles
လူ၁၀ဝ၀ မွာ ၊ကား ပိုင္ဆိုင္မွုအေရအတြက္
စင္ကာပူ ျမန္မာ မေလးရွား
158 6 641
ရန္ကုန္ရဲ့၁၅ပံုရင္တပံုေျမဧရိယာရွိျပီး ၊ကား ပိုင္ဆိုမွုအေရအတြက္ 27 ဆေလာက္မ်ားတဲ့ စင္ကာပူ
လမ္ပိတ္ဆို့မွုမရွိေအာင္ ဘယ္လိုစီမံခန့္ခြဲေလ့လာၾကပါအံုး
တိုင္းျပည္တိုးတက္လာျပီးဝင္ေငြတိုးလာရင္ ကားအေရအတြက္ပိုမ်ားလာဖို့ဘဲရွိပါတယ္
ျပႆနာပိုျပီးမၾကီးလာခင္ၾကိဳတင္ျပီးစဥ္စားအေျဖရွာၾကပါ၊
ညာဏ္မမွီရင္လဲေဘးဖယ္ေပးၾကဖို့အခ်ိန္တန္ေနပါျပီ
 
 
+30 #4 nga shwe 2012-02-13 12:14
ကေလးအေတြးနဲ့ေျပာတတ္တဲ့လူၾကီးဆိုတဲ့ မတန္မရာရာထူးယူထားတဲ့လူေတြေၾကာင့္
တိုင္းျပည္မမဲြသင့္ဘဲမြဲေနတာ
လမ္းပိတ္ဆို့တဲ့ျပႆနာေတြရဲ့အဓိကျပႆနာက၊
မိန္းလမ္းမေတြရဲ့ယဥ္ေက်ာမွာ ကားေတြေဒါင္လိုက္ေပးရပ္ထားတာနဲ့
နံမည္ၾကီးေက်ာင္းေရွ့ေတြမွာအခ်ိန္ပိုင္းပိတ္ဆို့မွု ့ေတြ
လိုင္းကားေတြစည္းကမ္းမဲ့နွစ္ထပ္ရပ္တာ ေထာက္တာေတြ ေျဖရွင္းဖို့မၾကိဳးစားတာပါ

အခြန္၊ဖံုးမီတာခေတြတိုးတိုင္း တျခားနိုင္ငံေတြနဲ့ယွဥ္ျပသလို
စင္ကာပူမွာရွိတဲ့ျမိဳ့ဧရိယာ၊ကားအေရအတြက္ရန္ကုန္နဲ့ယွဥ္ျပအံုးေလ
စင္ကာပူမွာ မိန္းလမ္းမေတြရဲ့ယဥ္ေက်ာမွာ ကားလံုးရပ္တာမျမင္ဘူးပါ
လစာေတြလဲဧပရယ္၁ရက္ေန့တိုးေတာ့မယ္၊
တာဝန္မေက်၊ဆက္ေၾကးေတာင္းလာဘ္စားေနတဲ့ယာဥ္ထိန္းရဲေတြစျပီးအေရးယူၾကပါဆို့
 
 
+43 #3 Richie 2012-02-12 21:55
ကားကေတာ့ပိုက္ဆံရွိရင္၀ယ္စီးၾကမွာပဲ။ လမ္းေပၚကားၾကပ္လို႔လမ္းေတြတိုးခ်ဲ႕ေပးရမွာကအစိုးရအလုပ္ပဲ။ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္သမၼတကအစ သန္႔႐ွင္းေရးအလုပ္သမားအထိလံုး၀ကားမစီးနဲ႔။
 
 
+38 #2 KO KYAW - BUTALIN 2012-02-12 20:17
"တရားမွ်တ လြတ္လပ္ျခင္းနဲ႔မေသြ၊ ... ဒို႔ေျပ(ျပည္)၊ ဒို႔ေျမ
မ်ားလူခပ္သိမ္း၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေစဖို႔၊
ခြင့္တူညီမွ်၊ ဝါဒျဖဴစင္တဲ့ေျမ၊ ... ဒို႔ေျပ(ျပည္)၊ ဒို႔ေျမ
ျပည္ေထာင္စုအေမြ၊ အၿမဲတည္တန္႔ေစ၊
အဓိ႒ာန္ျပဳေပ၊ ထိမ္းသိမ္းစို႔ေလ ...။"

ကားအတြက္တင္မကပါဘူး ဘာပဲလုပ္လုပ္ အဲဒါကိုအာရုံၿပဳၿပီးလုပ္ၾကည့္ပါ လုပ္ၾကည့္ပါ ရိုးတယ္ ရွင္းတယ္ ဒါေပမယ့္ လူတိုင္းအတြက္အေကာင္းဆုံးၿဖစ္မယ္။ ဘာမွမေကာက္ဖူး မရွဳပ္ဖူး လုပ္ရတာလြယ္ၿပီး အက်ိဳးေက်းဇူးၾကီးမားမယ္။
 
 
+72 #1 Change 2012-02-12 18:11
ဓာတ္ၾကီး ၂ပါးတည္းနဲ႕သာ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့.....ဒို႕ျမန္မာျပည္။

"ကား" နဲ႕ "ဖုန္း"

No comments:

Post a Comment