Tuesday, February 14, 2012

BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းတံတားေၾကး ေကာက္ခံမႈမ်ားဒဏ္ ျပည္သူမ်ားက ခံစားေနရ သံုးႏွစ္အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရိွထားေသာ္လည္း လမ္းမျပင္ဘဲ လမ္းေၾကးသာေကာက္ခံေနသည့္ ကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ရိွေန


BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းတံတားေၾကး ေကာက္ခံမႈမ်ားဒဏ္ ျပည္သူမ်ားက ခံစားေနရ သံုးႏွစ္အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ ရရိွထားေသာ္လည္း လမ္းမျပင္ဘဲ လမ္းေၾကးသာေကာက္ခံေနသည့္ ကုမၸဏီအခ်ိဳ႕ရိွေန PDF Print
Sunday, 12 February 2012 10:27
AddThis Social Bookmark Button

တန္ပိုခ်ိန္ရန္ႏႇင့္ လမ္းအသံုးျပဳခေပးေဆာင္ရန္အတြက္ ေနျပည္ေတာ္ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕အနီးရႇိ Toll ဂိတ္တစ္ခုတြင္ တန္းစီေစာင့္ဆိုင္းေနေသာ ကုန္ကားမ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္
BOT စနစ္ျဖင့္ လမ္းတံတားမ်ားကို ပုဂၢလိကသို႔ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳရာတြင္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ရသည့္ ကုမၸဏီမ်ားအေနျဖင့္ သုံးႏႇစ္အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ အခြင့္အေရး၊ လမ္းတံတားေၾကးေကာက္ခံသည့္ အခြင့္အေရးမ်ားရရႇိေသာ္လည္း အခြင့္အေရးကိုသာ ရယူၾကၿပီး လမ္းျပင္ဆင္ေပးရမည့္ တာ၀န္ကိုပ်က္ကြက္သည့္ ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕ပင္ရႇိလာေၾကာင္း ဆိုၾကသည္။
လူစီးကားမ်ား၊ ကုန္ကားမ်ားအား လမ္းတစ္ေလ်ာက္ ကုမၸဏီအစံုမႇ လမ္းကို အပိုင္းပုိင္းျဖင့္ ပိုင္း ျဖတ္ကာ တစ္ပိုင္းခ်င္းေကာက္ခံေနသည့္ ကုန္က်စရိတ္မ်ားကို အမႇန္တကယ္ ကားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ား စိုက္ထုတ္ေပးေနရျခင္း မဟုတ္ပဲ အ မ်ားျပည္သူႏႇင့္ စားသံုးသူမ်ားသာ စိုက္ထုတ္ေပးရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္က်စရိတ္ျဖင့္ကိုက္ညီသည္အထိ တန္ဆာခႏႇင့္ လူစီးကားခမ်ားအား တိုးေတာင္းထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းကို ကားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားကိုယ္တုိင္ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ BOT စနစ္ ျဖင့္ လမ္းမ်ားကို လုပ္ကုိင္ခြင့္ျပဳထားသည့္ အေရအတြက္မႇာ ၄၄ ခု ရႇိေၾကာင္း၊ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အဓိကအက်ဆံုး လမ္းပိုင္းမ်ားအား BOT ျဖင့္လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
လုပ္ကုိင္ခြင့္ရသည့္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ အခြန္ျပန္လည္ေပးသြင္းရာတြင္ ပထမ ၃ ႏႇစ္ အတြက္ အခြန္ကင္းလြတ္ခြင့္ရရႇိၿပီး  ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏႇစ္အား အခြန္ ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းျဖင့္သာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳထားေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ယင္း ၁၀ ႏႇစ္အျပင္ ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏႇစ္ကိုလည္း အခြန္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းသာေပးေဆာင္ရန္ သတ္မႇတ္ထားေၾကာင္း၊ ထိုမႇတစ္ဆင့္  ေနာက္ထပ္ ၁၀ ႏႇစ္ကို အခြန္ ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ေပးေဆာင္ရန္ သတ္မႇတ္ထားေၾကာင္း လည္း သိရသည္။
လမ္းျပင္ဆင္ကာ ေငြေကာက္ခံသည့္ ကုမၸဏီမ်ားရႇိသကဲ့သုိ႔ လမ္းမျပင္ဆင္ပဲ ေငြေကာက္ခံသည့္ ကုမၸဏီအခ်ဳိ႕လည္းရႇိေနေၾကာင္း ကုန္ကားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မ်ားတြင္ အပိုကုန္က်ေနျခင္းမ်ား စစ္တမ္းတစ္ေစာင္၌ လမ္းတံတားဂိတ္ေၾကး၊ ကတၲားေၾကးမ်ားသည္ ကုန္က်စရိတ္၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမႇ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိပင္ ပါ၀င္ေနေၾကာင္း

''လမ္းျပင္ၿပီးသင့္တင့္တဲ့ ေငြေၾကးေကာက္တာက နည္းနည္းေတာ္ေသးတယ္။ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာ လမ္းမျပင္ပဲေငြေကာက္တဲ့ ကုမၸဏီတခ်ဳိ႕ေတာင္ ရႇိတယ္။ ဥပမာ- ျမင္းၿခံ-ေရ၀န္းလမ္းက B.O.T စနစ္နဲ႔ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့လမ္းပိုင္းပါ။ လမ္းေၾကး ပဲေကာက္ၿပီး လမ္းမျပင္ေတာ့ လမ္းအသံုးျပဳသူေတြမႇာ သြားလာေရးအတြက္ အခက္အခဲျဖစ္ရပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မိုးတြင္းတုန္းကဆို ကားမေျပာနဲ႔ ႏြားလႇည္းေတာင္ ေမာင္းဖို႔ခက္ခဲတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ အရင္ ျမင္းၿခံ-ေရ၀န္းလမ္းက ျဖတ္တဲ့လိုင္းကားေတြ လမ္းတံတားေၾကး အမ်ားႀကီးေပးရၿပီး လမ္းမေကာင္းလို႔ တျခားလမ္းကပဲ သြားၾကေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ လမ္းခု လတ္ကေက်း႐ြာေတြမႇာ သြားလာေရးနဲ႔ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးမႇာ ေတာ္ေတာ္ေလးခက္ခဲသြားတယ္''ဟု ျမစ္သားၿမိဳ႕ခံတစ္ဦးက ေျပာသည္။
''အာဆီယံစံႏႈန္းအတိုင္း B.O.T စနစ္ကို တိတိက်က်လုပ္ရင္ ေကာင္းပါတယ္။ ကားလည္းသက္သာတယ္။ အႏၲရာယ္လည္း ကင္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုကြၽန္ေတာ္တို႔သြားေနတဲ့ လမ္းပိုင္းမႇာ ေျခာက္ဘီးကားေတြကို ကုန္ဘယ္ေလာက္တင္တင္ တစ္ဂိတ္ကို တစ္ေသာင္းခြဲက်ပ္ေပးရင္ ျဖတ္လို႔ရေနတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဂိတ္ဆို ငါးေသာင္းက်ပ္အထိေတာင္ ေတာင္းတယ္။ ဒီလိုလုပ္ေတာ့ အာဆီယံစံႏႈန္းအတိုင္းသြားတဲ့သူေတြ နစ္နာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လမ္းတံ တားေၾကးေကာက္တဲ့ ဂိတ္ေတြပဲ ၀င္ေငြတုိးၿပီး လမ္းအသံုးျပဳသူေတြက ပိုမိုက်ခံေနရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမႇာ လမ္းပိုင္းအမ်ားစုကေတာ့ ျပင္ဆင္ေပးတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕တေလက ေတာ့ျပင္ဆင္မေပးဘူး''ဟု မႏၲေလး-မိုးကုတ္ ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ ေရးလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့ပါသည္။
''မႏၲေလး-မူဆယ္လမ္းပိုင္းဟာ B.O.T စနစ္လမ္းပိုင္းပါ။ လမ္းေကာင္းလို႔ သြားလာေရးအဆင္ေျပေပမယ့္ တန္ပိုကန္႔သတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အခ်ိန္ေႏႇာင့္ေႏႇးမႈေတြရႇိလာတယ္။ ကားသမားေတြအေနနဲ့ တန္ပိုမႇာ ကုန္တဲ့အခ်ိန္နဲ့ ေနာက္တန္ပို မႇာ ေနရာရဖို႔အတြက္ အျမန္ေမာင္းလာၾကတယ္။ ဒီလိုေမာင္းတဲ့အတြက္ ကားေမႇာက္တာေတြ၊ ကားတိုက္မႈေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အျမန္ေမာင္းတဲ့ ကားသမားကို အျပစ္ေျပာလို႔လည္း မရဘူး။ တခ်ိဳ႕ကုန္ေတြက အခ်ိန္ၾကာၾကာမခံတဲ့ကုန္ေတြပါတယ္။ ဒီ ေတာ့ သူအတြက္ တန္ပိုမႇာကုန္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကို အစားထိုးဖို႔လိုလာတယ္။ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ တန္ပိုက B.O.T ကုမၸဏီေတြ အက်ိဳးရႇိဖို႔ပဲျဖစ္ေနတယ္။ တန္ပိုကန္႔သတ္လိုက္လို႔ ေပးေဆာင္ရတဲ့ဒဏ္ေငြေတြဟာ ႏိုင္ငံေတာ္က အမႇန္တကယ္ ရတာမဟုတ္ဘဲ ကုမၸဏီေတြပဲ ရသြားတာကို ျမင္တယ္။ ကားသမားကေတာ့ လမ္းတံတားေၾကးမ်ားရင္ တန္ဆာချမႇင့္မႇာပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ စားသံုးသူပဲ ဒီစရိတ္ေတြကိုက်ခံေနရတယ္''ဟု မႏၲေလး-မူဆယ္ ကုန္စည္သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းရႇင္ တစ္ဦးက ေျပာသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔သြားေနတဲ့ လမ္းမႇာ မႏၲေလးကေန ရန္ကုန္အထိကို ဂိတ္အခ်ိဳ႕က တန္ပိုတူတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရနံေခ်ာင္းနဲ႔ မေကြးအ၀င္က ကတၲားႀကီးေတြမႇာေတာ့ သူမ်ားေတြထက္ ၂တန္ေက်ာ္ပိုေနတယ္။ မႏၲ ေလးကထြက္လာရင္ စဥ့္ကိုင္(ေသာ္ တာ၀င္း)မႇာ၁၀ဘီးကားက ၂၁ တန္ ဆိုပါေတာ့။သေျပ၀ဂိတ္မႇာလည္း အဲ ဒီကားက ၂၁ တန္ပဲ။ ေရနံေခ်ာင္းနဲ႔ မေကြးအ၀င္က ကတၲားႀကီးလည္းေရာက္ေရာ ဒီကုန္ဒီကားကပဲ ၂တန္ ေက်ာ္ပိုေနတယ္ဆိုၿပီး ဒဏ္ေၾကးေကာက္ေရာ။ B.O.T လမ္းပိုင္းေတြမႇာ လမ္းတံတားေၾကး တိုးေကာက္တဲ့ပံုစံမဟုတ္ပဲ တန္ပိုတယ္ဆုိၿပီး ဒဏ္ေၾကးေကာက္ခံလာၾကတယ္''ဟုလည္း ေက်ာက္ပန္းေတာင္းၿမိဳ႕မႇ ကိုေဇာ္မ်ိဳးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
BOT စနစ္ျဖင့္ေကာက္ခံေနသည့္ လမ္းတံတားေၾကး၊ တန္ပို ေၾကးမ်ားအားလံုးမႇာ ခရီးသည္တင္ကားလုပ္ငန္းရႇင္၊ ကုန္ကားလုပ္ငန္းရႇင္မ်ား ေပးေဆာင္ရသည္မဟုတ္ပဲ အမ်ားျပည္သူသာ ျပန္လည္က်ခံရသည္ဟု ကားလုပ္ငန္းရႇင္ မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
''တစ္ပိႆာကို သယ္ယူစရိတ္ ၁၁၀ က်ပ္ဆိုရင္ အဲဒီအထဲမႇာ တန္ပိုနဲ႔ ဂိတ္ေၾကးက ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း၀န္းက်င္ကေန ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ပါတယ္။အဲဒီ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းက တစ္ၿမိဳ႕နဲ႔တစ္ၿမိဳ႕ သယ္ခပဲရႇိတယ္။ ျမ၀တီကေန ရန္ကုန္ကို ေရာက္လာတဲ့ ကုန္စည္ကရန္ကုန္မႇာတင္ ဂိတ္မဆံုးဘူး။ ပုသိမ္၊ စစ္ေတြ အဲဒီလိုၿမိဳ႕ေတြကို ထပ္သြားေသးတယ္။ အဲဒီမႇာကုန္က်စရိတ္ ထပ္ေပါင္း။ အကုန္လံုးကို စားသံုးသူခံရတာ။ ကုန္ကားေထာင္တဲ့သူကေတာ့ ကိုက္ေအာင္ေစ်းျမႇင့္လိုက္မႇာပဲ''ဟု ကုန္ကားလုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
၂၀၁၁ ခုႏႇစ္ ေအာက္တိုဘာလအတြင္းက ျပဳလုပ္ထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မ်ားတြင္ အပိုကုန္က်ေနျခင္းမ်ား စစ္တမ္း၌ လမ္းတံတားဂိတ္ေၾကး၊ ကတၲားေၾကးမ်ားသည္ ကုန္က်စရိတ္၏ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမႇ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ပင္ပါ၀င္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ရန္ကုန္-မႏၲေလး ၁၂ ဘီး ကုန္ကားတစ္ေခါက္စာ ကုန္က်စရိတ္မႇာ က်ပ္ ၅၀၀၀၀၀ မႇ ၈၀၀၀၀၀ ေက်ာ္အထိ ကုန္က်ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ကုန္က်စရိတ္တြင္ လမ္းတံတားေၾကးမ်ား၊ ကတၲားေၾကးမ်ား၏ ကုန္က်စရိတ္မႇာ စုစုေပါင္းကုန္က်စရိတ္၏ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိပါ၀င္ေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။
ရန္ကုန္-ျမ၀တီ ၁၂ ဘီးကုန္ ကားတစ္စီး တစ္ေခါက္စာကုန္က်စရိတ္မႇာ က်ပ္ ၁၁ သိန္းေက်ာ္အထိ ရႇိေနၿပီး တန္ပိုတင္သြားသည့္ကား ဆိုပါက တစ္ေခါက္တည္းျဖင့္ က်ပ္ ၂၂ သိန္းေက်ာ္ကုန္က်မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္-မူဆယ္ ၁၂ ဘီး ကုန္ကားတစ္စီး တစ္ေခါက္စာကုန္ က်စရိတ္မႇာလည္း က်ပ္ ၁၀ ၀န္း က်င္မႇ ၁၂ သိန္း၀န္းက်င္အထိကုန္ က်ေၾကာင္းလည္းသိရသည္။
''BOT လုပ္တဲ့ ကုမၸဏီလည္း ေငြရင္းရတာျဖစ္လို႔ အက်ဳိးအျမတ္ယူမယ္ဆိုတာေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ အက်ဳိးအျမတ္ယူတဲ့ အခါမ်တဖို႔လိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာတာပါ။ သင့္တင့္ေအာင္ ယူရင္ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိုလုပ္ငန္းေတြကို ႏုိင္ငံတကာမႇာ ပုဂၢလိကကိုလုပ္ခြင့္ေပးတယ္ဆိုရင္ေတာင္ ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒခုိင္မာမႇ။ ႏိုင္ငံတကာမႇာေတာ့ ဒီလိုလုပ္ငန္းေတြကိုအစိုးရကပဲ အဓိကတာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္တာ မ်ားတယ္။ ပုဂၢလိကေပးလိုက္တဲ့အတြက္ အျမတ္ကိုပဲ အဓိကၾကည့္ေတာ့ အဲဒီဒဏ္ကို ျပည္သူပဲခံရတယ္''ဟု ပို႔ကုန္သြင္း ကုန္လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးကလည္း သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
''အခုလက္ရႇိေကာက္ခံေနတဲ့ ႏႈန္းထားမ်ားကို ထက္၀က္ေလာက္သာ ေလ်ာ့က်သြားမယ္ဆိုရင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးတာေတြလည္း ေလ်ာ့သြားမယ္။ ကုန္ပို႔ခနဲ႔ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက ခ်ိတ္ဆက္ေနေတာ့ ကားခက်ရင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကလည္း သက္သာလာမယ္။ လတ္တေလာႏုိင္ငံမႇာ ေဆာင္ရြက္ေနတာက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေလ်ာ့ခ်ေရးဆိုတာေတြကို ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ကာလျဖစ္တယ္။ အေျခခံစားေသာက္ကုန္ေတြ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေနတဲ့ ဒီကုန္ကားေတြရဲ႕ လမ္း၊ တံတားေၾကး၊ ကားခစသည္ျဖင့္သာ ေလ်ာ့က်သြားမယ္ဆိုရင္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းကို ေလ်ာ့က်ေစမႇာပါ'' ဟုလည္း အေ၀းေျပးကုန္စည္ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ေဆာင္မႈလုပ္ငန္းရႇင္မ်ားအသင္းမႇ အတြင္းေရးမႇဴးဦးတင္ယုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ကားသမားကေတာ့ လမ္းတံတားေၾကးမ်ားရင္ တန္ဆာချမႇင့္မႇာပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ စားသံုးသူပဲ ဒီစရိတ္ေတြကို က်ခံေနရတယ္

''လမ္းတံတားေၾကး၊ ကတၲားေၾကးေတြက ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဘယ္လမ္းမမႇာမဆုိ အနည္းဆံုးက စုစုေပါင္းကုန္က်စရိတ္ရဲ႕ ၁၀ ကေန ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိ ပါေနတယ္။ အဲဒီပါ၀င္တာေတြကို စားသံုးသူက်ခံ ေနရတယ္။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စရိတ္ေလ်ာ့က်မႇာ စားသံုးကုန္ေတြ ရဲ႕ေစ်းသက္သာမႇာ။ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးစရိတ္မႇာ မလိုအပ္ပဲ အပိုကုန္က်ေနတဲ့အထဲမႇာ လမ္းတံတားေၾကးေတြလည္းပါေနတဲ့အတြက္ ဒါေတြကို ေလ်ာ့ခ်ဖို႔လည္း လိုတယ္ဆိုၿပီး ပညာရႇင္ေတြက စစ္တမ္းေကာက္ယူတဲ့အထဲမႇာ သံုးသပ္ထားတယ္'' ဟု သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရႇင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

အိမ္နီးခ်င္းထိုင္းႏိုင္ငံ၏ တစ္မိုင္၊ ကုန္ခ်ိန္တစ္တန္သယ္ယူစရိတ္မႇာ က်ပ္ ၁၀၀ ၀န္းက်င္သာ က်သင့္ေၾကာင္း၊ အိႏၵိယႏိုင္ငံဆိုပါက အနီးအေ၀းေပၚမူတည္၍ က်ပ္ ၅၀၊ က်ပ္ ၆၀ ၀န္းက်င္သာက်သင့္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္မူ ရန္ကုန္-မႏၲေလးလမ္းမ ဆိုပါက ၁၃၆၁ က်ပ္အထိ က်သင့္သည့္အတြက္ မ်ားစြာကြာဟလ်က္ရႇိၿပီး စားသံုးသူမ်ားသာ က်ခံေနရျခင္းျဖစ္၍ လမ္းတံတားေၾကးအျပင္ အျခားမလိုအပ္ပဲ ကုန္က်ေနရသည့္ စရိတ္မ်ားကိုပါေလ်ာ့ခ်ရန္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည္ဟု သံုးသပ္ၾကသည္။

ကုန္ကား ၁၂ ဘီးတစ္စီး တစ္ေခါက္စာကုန္က်စရိတ္မ်ား(တစ္တန္သယ္ယူစရိတ္)
ခရီးစဥ္ ကုန္က်ေငြ(က်ပ္) လမ္းတံတားဂိတ္ေၾကးပါ၀င္မႈ%
ရန္ကုန္-မႏၲေလး ၅၄၅၄၅ ၃၀%
ရန္ကုန္-ျမ၀တီ ၇၃၅၆၁ ၂၀%
ရန္ကုန္-မူဆယ္ ၁၁၀၃၄၀ ၂၄%
မႇတ္ခ်က္။ တန္ပိုတင္ေဆာင္သည့္ ၁၂ ဘီးယာဥ္ဆိုပါက အဆုိပါ ကုန္က်စရိတ္မ်ား၏ ႏႇစ္ဆနီးပါး
ကုန္က်ေၾကာင္း သိရသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းအမ်ဳိးအစားႏႇင့္ အေရအတြက္
အမ်ဳိးအစား ႏိုင္ငံျခားသား ႏိုင္ငံသား
လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားျဖန္႔ျဖဴးျခင္း
လမ္း ၄၂
ဆိပ္ကမ္း၊ ဆိပ္ကမ္းႏႇင့္ဆိုင္သည့္လုပ္ငန္း
ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ -
စုစုေပါင္း ၅၆

BOT စနစ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္သူမ်ား ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ အခြန္ေပးသြင္းရမည့္ သတ္မႇတ္ထားခ်က္မ်ား
(၁) စတင္ေကာက္ခံသည့္ ပထမ ၃ ႏႇစ္တာကာလအတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ အခြန္ေပးသြင္းျခင္းကို ကင္းလြတ္ခြင့္ျပဳ
(၂) ၄ ႏႇစ္မႇ ၁၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာကာလအတြင္း ၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးသြင္းရန္
(၃) ၁၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၂၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာကာလအတြင္း ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးသြင္းရန္
(၄) ၂၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၃၃ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၁၀ ႏႇစ္တာကာလအတြင္း ၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္းေပးသြင္းရန္
(၅) ၃၄ ႏႇစ္ေျမာက္မႇ ၃၈ ႏႇစ္ေျမာက္အထိ ၅ ႏႇစ္တာကာလအတြင္း ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေပးသြင္းရန္
(၆) ၃၈ ႏႇစ္ေက်ာ္ကာလအတြက္ အခ်ိန္တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံခြင့္ တင္ျပခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္မႇ သတ္မႇတ္ေပးသည့္ ရာခုိင္ႏႈန္းအတိုင္း ေပးသြင္းရန္
(၇) ႏွစ္ ၄၀ ျပည့္ၿပီးေနာက္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္လိုပါက ေကာက္ခံမႈသက္တမ္းကာလကို တစ္ႀကိမ္လွ်င္ ၅ ႏႇစ္အထိ သံုးႀကိမ္ သက္တမ္းတိုးျမႇင့္လုပ္ကိုင္ခြင့္ရရႇိေရးကို ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ တင္ျပေလွ်ာက္ထားရမည္။

source; http://www.weeklyeleven.com 

Comments 

#12 ငရဲသား 2012-02-14 19:29

လမ္းေတြကို BOT ေပးၿပီးေကာက္ခံမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အျပင္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေလးကိုေလ့လာမိသေလာက္ေျပာရရင္

(၁) BOT ရတဲ့ ကုမဏီေတြေတြကိုယ္တိုင္နဲ႔ သူတို႔၀န္ထမ္းေတြကိုယ္တိုင္ အက်င့္ပ်က္ခ်စားမႈရွိတာ သဘာ၀ပါ။ တခ်ဳိ႕တံတားေတြလမ္းေတြမွာဆိုရင္ တန္ပိုေၾကးကို သတ္မွတ္ခ်က္ထက္ပိုၿပီး လက္တလံုးျခား မ တရားေကာက္ခံရယူေနပါတယ္။ ေလာဘ ပါ။

(၂) ကုန္ကားေထာင္သူေတြကလည္း ကားေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံခ်ိန္စံညႊန္းထက္ပိုၿပီး ဖရိန္ေတြပိုးထား၊ ေဘာ္ဒီခ်ဲ႕ထားတာအမ်ားႀကီးပါ။ အဲဒါမွ ကုန္ပိုတင္ရမယ္ေလ။ ကညန ကလည္း အဲဒါကို အေပးအယူလုပ္ၿပီး မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ၿပီး ကားကို မွတ္ပံုတင္ေပးေနက်ပါ။ ျမန္မာျပည္တစ္ျပည္လံုးမွာ အဲဒီလိုကုန္ကားေတြခ်ည္းပါပဲ..။

(၃) ကုန္သည္ကလည္း အဲဒီလို တန္ပိုကားေတြမွာ ကုန္ပိုတင္ပါတယ္။ ဂိတ္ေတြမွာ မိရင္ မိသလို ဒဏ္ေၾကးေဆာင္ပါတယ္။ ညွိၿပီး ေတာင္းသေလာက္ေပးပါတယ္။ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္မလွည့္ၾကပါ။ ကုန္ပစၥည္းကိုသာ ေစ်းတင္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကုန္ကေစ်းႀကီးသြားပါတယ္။ ေလာဘ ပါ။

(၄) သက္ဆုိင္ရာ အဖြဲ႕အစည္းေတြကလည္း ဒါကို မသိက်ဳိးကၽြန္ျပဳေနၾကပါတယ္.။ BOT ကုမဏီေတြရဲ႕ စည္းကမ္းမညီညြတ္မႈေတြကို အေရးယူခဲ့တဲ့သာဓကေတြရွိေပမယ့္ ပိုင္ရာဆိုင္ရာကုမဏီေတြကို ဌာနဆိုင္ရာေတြကိုယ္တုိင္က လက္ပိုက္ၾကည့္ေနရတဲ့အျဖစ္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တကယ္ေဖာ္ထုတ္ခ်င္ရင္ အားလံုးကို ဆက္စပ္ပတ္သက္ေဖာ္ထုတ္အေရးယူမွ ရပါ့မယ္..။ တစ္လမ္းေၾကာင္းတည္းကို အပစ္တင္ေနလို႔မရပါ။
 
 +10 #11 ငရဲသား 2012-02-14 19:07
အခုလို လမ္း၊ တံတကား ကိစၥေတြဟာ အရင္ စစ္အာဏာရွင္လက္ထက္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္းမွာ ဗိုလ္က်စိုးမိုးေနခဲ့တဲ့ ခရိုနီ စီးပြားေရးသမားမ်ားနဲ႔ တိုက္ရိုက္ပတ္သက္ေနတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္..။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးအဆင့္ေလာက္က အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈ မျပဳႏိုင္ေအာင္ အကာအကြယ္ေပးထားတဲ့ လက္ရွိ အစိုးရအဖြဲ႕အတြင္းက ထိပ္သီးေတြရဲ႕ စပြန္ဆာေတြပါ။ ဥပမာ ဒုသမၼတ ရွစ္လံုးေပါ့ဗ်ာ..။ အစိုးရေဟာင္းလက္ထက္မွာ ရန္ကုန္မႏၱေလး အျမန္လမ္းကိုေဖာက္တာ ရွစ္လံုးဆိုတာ အတြင္းထဲမွာ လူသိၾကပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရးက နာမည္ခံပါ။ ျမစ္ဆံုကိစၥတုန္းကလည္း သူက အဓိကျဖစ္သလို ခ်ီေဗြေရအားလွ်ပ္စစ္ကိစၥကလည္း သူ႔ပေယာဂမကင္းပါဘူး။ တစ္ႏိုင္ငံလံုးရဲ႕ BOT လမ္းပိုင္း စနစ္ေတြ၊ ေနျပည္ေတာ္ေလဆိပ္ BOT စနစ္ေတြကို အမ်ားစုရထားတဲ့ Asia World က ထြန္းျမင့္ႏိုင္က သူ႔ပါတနာ ျဖစ္တာက သက္ေသပါပဲ..။ ေနာက္တစ္ခုက သန္လ်င္တံတားနဲ႔ ရန္ကုန္ေက်ာက္တန္းလမ္းပိုင္းကို BOT ရရွိထားတဲ့ Max ေဇာ္ေဇာ္ပါ။ သူတို႔အဆင့္ေတြက ၀န္ႀကီးထက္ ေက်ာ္ေနတာေတာ့ သေဘာေပါက္ၾကပါ။ အဲဒီလိုဘဲ လမ္းတံတားစီမံကိန္းေတြဟာ အရင္အစိုးရလက္ထက္က ကိုယ့္ပါတနာကို ေပးထားတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင္ေတြမ်ားစြာရွိခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒါေတြကို ေဖ်ာက္ဖို႔က ေတာ္ေတာ္အခ်ိန္ယူရပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါေတြကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေျမလွန္ခ်င္ရင္ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုတည္းကို အျပစ္တင္လို႔မရပါ။ တရားခံက သူတို႔အေပၚမွာ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ထုိင္ေနပါတယ္..။

 #10 May Than Dar wint 2012-02-14 12:35

အာဏာရွိရင္ ရာထူးတိုး ေပးႏိုင္တယ္/ ျဖဳတ္နိုင္တယ္/ ဌာနနွင့္ရာထူးေနရာေတြကို မိမိလိုသလို
ခဏခဏ က်ားကြက္ ေရြ့ေျပာင္း ေပးနိုင္တယ္။ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း။ အေကင္ၾကီးၾကီး /အဲမီးရွည္ရွည္လူၾကီး သမက္ကို ရာထူးၾကီးၾကီးအေမြ အာဏာ ေပးႏိုင္တယ္။ အာဏာရွိရင္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း။ တပည့္ေတြမွာ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ / အဂတိလိုက္ စား ျပီးလုပ္ခ်င္တာလုပ္ေနတာကို မသိ/မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနျပီး
ကာကြယ္ေပးနိုင္တယ္ /ဌာန ေနရာေကာင္း ဆီသို ့က်ားကြက္ေရြနိုင္တယ္။အာဏာရွိရင္ တပည့္ေမြး၊ဆရာေမြးရာထူး ခန့္ထားေပး နိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို့လို့….
လမ္းတံတားေၾကးေကာက္ခံသည့္ အခြင့္အေရးမ်ားနဲ့ အခြင့္အေရးကိုသာ ရယူၾကၿပီး လမ္းျပင္ဆင္ေပးရမည့္ တာ၀န္ကိုပ်က္ကြက္သည့္ ကုမၸဏီအခ်ဳိ့ ရွိေနၾကတာဟာ မဆန္းေတာ့ပါဘူး။
“အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္ႏိုင္မွာျဖစ္သလို အူမေတာင့္ၿပီး သီလ မေစာင့္လွ်င္ေတာ့ သူ႔တာ၀န္ပဲ ျဖစ္ၿပီးသူတို႔ တရားကို သူတို႔ စီရင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေတြ အားလံုးဟာ ေအးဓါးျပေတြပါ။ အစိုးရမင္းသစ္ႀကီးခင္ဗ်ား၊ အလွ်င္ မတရား အစိုးရႀကီးႏွင့္
အေပါင္းပါေတြ စခဲ့တဲ့၊ ေမြးခဲ့တဲ့ ဤသို႔ေသာ ေျမေပၚ ဓါးျပ အဖြဲ႔ႀကီးမ်ားကို ႏွိမ္ႏွင္းေပးပါခင္ဗ်ား။
ေနာက္ပီး ေနာက္ထပ္ ဓါးျပ အသစ္ေတြလည္း ေပၚမလာေအာင္ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီး ႏွင့္ တကြ ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ားကို ေခၚပီး သတိေပးထားပါဦးခင္ဗ်ား။
 
 +17 #9 May Than Dar wint 2012-02-14 12:32
ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီး ဌာနကျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုး ဂိတ္တိုင္းမွာ တာ၀န္က်ခဲ့တဲ့ ၀န္ၾကီးတပည့္
အရာရွိတခ်ိဳ့ေတြ တစ္ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိအုန္းမယ္ ကိုယ္ပိုင္ကား၀ယ္စီးေနၾကျပီေလ။
ဆရာေမြး တပည့္ေမြး ေခတ္က အရိုးစြဲေနၾကပါျပီ။ “သူ႔အာဏာကိုသာ မထိပါးေစႏွင့္၊ က်န္တာလုပ္ “ဟု
လုပ္ပိုင္ခြင့္ ေပးခ့ဲျခင္းေၾကာင့္ လည္း ဒီလိုမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတာပါ။ ငါလည္း နိုင္ငံေတာ္အဆင့္ လူၾကီးေတြကိုု ဂါရ၀ျပဳမယ္။ မင္းတို့လည္း ” လာ ” ထားၾကေနာ္။ ငါကေတာ့ “သန္းၾကြယ္သူေဌး ျဖစ္ေနျပီ “
အာဏာရွိရင္ လုပ္ခ်င္ရာကိုလုပ္လို့ရတယ္။ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း၊ တပည့္တပန္း၊ ေတြနဲ့
အာဏာရွိသူေတြ လုပ္ခ်င္တာကို လုပ္ ေနၾကတာကို ဘယ္သူမွ မတား နိုင္ၾကပါဘူး။

+1 #8 Hippo 2012-02-14 09:25
လုပ္လုိ့ရတဲ့နည္းရွိပါတယ္။ BOT မွာ Operation period ကုိတုိးေပးလုိက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ လမ္ေၾကး၊တံတာေၾကးေတာ့ 2 ဆေလွ်ာ့ ေကာက္ရမယ္။ ဒါမွ စာသုံးသူလည္းမနစ္နာ၊ ကားသမားလည္း ပုိက္ဆံရ၊ ကာေမွာက္တာတုိ့ ဘာတုိ့လည္း နည္းသြားမယ္။ အာဆယံႏွဳန္းကုိလည္း လိုက္နာျပီးသာျဖစ္သြာမယ္။
+16 #7 MagicGuy 2012-02-13 20:00
BOT ဆိုတိုင္း ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။
ေဟာ္တယ္လို၊ shopping center လိုမ်ဳိး ဆိုတာက လူေတြ (စားသံုးသူ၊ ျပည္သူေတြ) အတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာရွိေသးတယ္။ ခုလို အေပၚထပ္ အေဆာက္အဦး လို႔ ေခၚတဲ့ (Infrastructure) ေတြကိုေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္က ျဖစ္နိုင္သမွ် လုပ္ရမွာပါ. ခုလို BOT ဆိုပီး ကန္ထရိုက္ေပး လိုက္ေတာ့ ျပည္သူမွာ ေရြးခ်ယ္စရာ လမ္း မရွိေတာ့ပဲ ေအးဓါးျပ တိုက္ခံေနရေတာ့တာပါ။
ဒါေတြ အားလံုးဟာ ေအးဓါးျပေတြပါ။ အစိုးရမင္းသစ္ႀကီးခင္ဗ်ား၊ အလွ်င္ မတရား အစိုးရႀကီးႏွင့္ အေပါင္းပါေတြ စခဲ့တဲ့၊ ေမြးခဲ့တဲ့ ဤသို႔ေသာ ေျမေပၚ ဓါးျပ အဖြဲ႔ႀကီးမ်ားကို ႏွိမ္ႏွင္းေပးပါခင္ဗ်ား။ ေနာက္ပီး ေနာက္ထပ္ ဓါးျပ အသစ္ေတြလည္း ေပၚမလာေအာင္
ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီး ႏွင့္ တကြ ဆိုင္ရာပိုင္ရာမ်ားကို ေခၚပီး သတိေပးထားပါဦးခင္ဗ်ား။ သူတို႔ခင္ဗ်ာ ခုလို BOT ကန္ထရိုက္ ေတြႏွင့္ လုပ္ရတာကိုပဲ အလုပ္လို႔ ထင္ေနရွာေတာ့တာပါ။ သူတို႔သိေအာင္ နမူနာေပးရလွ်င္ ႏိုင္ငံျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္ BOT ကို အျမန္လမ္း၊ အထူးလမ္းမ်ားတြင္သာ ခြင့္ျပဳပီး၊ ျပည္သူမ်ားမွာ အခေပး အျမန္လမ္းမွ သြားမလား၊ အခမဲ့ ပံုမွန္လမ္းမွ သြားမလား ေရြးခ်ယ္စရာရွိပါတယ္၊ ျမန္မာမွာက ေရြးစရာ မရွိပဲ မျဖစ္မေန ေပးေနရတာပါ။ ထိုသို႔ ျပည္သူေတြ (ေနာက္ဆံုး ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီး အတြက္ပါ) ဘယ္မွ် နစ္နာသည္ကို ထိုသူမ်ား စဥ္းစားႏိုင္ပံု မေပၚပါသျဖင့္ သမၼတႏွင့္ တကြ လူႀကီးမ်ားမွ ေသေသခ်ာခ်ာ မွာထားသင့္ပါသည္ခင္ဗ်ား။
+16 #6 posh1974 2012-02-13 18:11
ဘားအံ ျမဝတီ လမ္းပုိင္း ယူထားတဲ့ AK company ဆုိယင္ လုံးဝ လမ္းျပင္တာ မေတြ႔ရဘူး။ ပုိက္ဆံေတာ့ ပုံမွန္ ေကာက္တာပဲ
+7 #5 ttcg 2012-02-13 18:09
Quoting NyanHtet:
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတြမွာ ဗီအိုင္ပီ ယာဥ္တန္းဆိုတာ လဲ
ေငြေကာက္ဘဲ


How r u so sure that they have to pay? As far as I know, VIPs in all countries do not have to pay fees for using road or parking.
+14 #4 pa yit 2012 2012-02-13 16:29
Quote:
ငရဲသား ......စီးပြားေရးဦးတည္ခ်က္ထဲက ႏုိင္ငံေတာ္စီးပြားေရးတစ္ရပ္လုံးကုိ ဖန္တီးႏုိင္မႈစြမ္းအားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတုိ႔၏ လက္၀ယ္တြင္ရွိေရး၊ ဆိုတာကို နည္းနည္းျပင္ရင္ေကာင္းမယ္ ႏုိင္ငံေတာ္စီးပြားေရးတစ္ရပ္လုံးကုိ ဖန္တီးႏုိင္မႈစြမ္းအားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔အက်ဳိး အမွန္တကယ္လိုလားသည့္ တုိင္းရင္းသား ျပည္သူတုိ႔၏ လက္၀ယ္တြင္ရွိေရး၊ ဆိုၿပီးေတာ့ဗ်ာ..။

မွန္လိုက္တာဗ်ာ....ျမစ္ဆံုကိစၥ..ဆက္သြယ္ေရးဖုန္းကိစၥေတြမွာသာဓကေတြအမ်ားၾကီးေတြ႔ရပါျပီ...
ဒီဦးတည္ခ်က္ကိုလဲျပင္သင့္ပါျပီ၊
+13 #3 ေမာင္ျမန္မာ 2012-02-13 15:49
အင္း....ကိုက္ေအာင္...ကိုက္ေအာင္ ဆိုတဲ့စကားက စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ဘာကိုေျပာလို႔ ေျပာေနမွန္းေတာင္ မသိႏိုင္ေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။
+8 #2 bartharsone 2012-02-12 23:58
Public transportation (buses) and roads should be run by the government. It is public service. No one should profit from it. I don't know western countries has road toll, but just bridge toll for maintenance. Collect income tax and use it to build roads, bridges, etc.
Toll gates create a ton of waste, waste of time, money, traffic, tire, gas, etc.
Waste of time means waste of productivity.
+83 #1 NyanHtet 2012-02-12 15:24
ကုမၸဏီ ေတြကို ေမးၾကည့္ေတာ့ Under Table တရားမ၀င္ေပးရတာ
ေတြ မ်ားလို႔....မကိုက္လို႔တဲ့.....
ဒီလာဘ္စားတဲ့ ကိစၥေတြက ေနာက္ဆံုး ျပည္သူေတြဘဲ ၀ုိင္းခံေပး
ေနရတဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္....
လာဘ္စားတဲ့ အထက္အဖြဲ႕အစည္းက ဒါေၾကာင့္ ဟထားေပးေနရတာ....
လမ္းအသံုးျပဳခ ကိုေတာ့ ဗီအိုင္ပီ ကို မေကာက္ရဘူး...
ျဖစ္သင့္တာက ဗီအိုင္ပီကိုပါ ျဖတ္ရမွာ...
လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အဲသည္ ဥပေဒကို ျပင္ခိုင္းသင့္တယ္...
အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံေတြမွာ ဗီအိုင္ပီ ယာဥ္တန္းဆိုတာ လဲ
ေငြေကာက္ဘဲ...ဗီအိုင္ပီမွာ ဒီလို အခြင့္အေရးေပးထားေတာ့..
ဆိုက္ကားသမားက အမတ္ျဖစ္...ကားေပၚေရာက္တာနဲ႔ ဘယ္သူ႔
ကို႔မွ ေငြ မေပးခ်င္ေတာ့ဘူး.....

ႏိုင္ငံသားမွန္သမွ် အားလံုး တေျပးညီ ေငြေကာက္တဲ့ ဥပေဒမ်ား
ျပဌာန္းေပးယင္ ျပည္သူေတြ ေတာ္ေတာ္ သက္သာသြားမယ္...
ဗီအိုင္ပီ ယာဥ္တန္းက အေရးႀကီးလို႔ မရပ္ႏိုင္ဘူးဆိုလဲ...ေမာ္ေတာ္
ယာဥ္အေရအတြက္နဲ႔ ဗီအိုင္ပီယာဥ္တန္း တာ၀န္ခံဌာန ထံကေန
ေငြ ျဖတ္သင့္တယ္...
ဒါမွ တိုင္းျပည္ တင္ေနတဲ့ ေၾကြး တျဖည္းျဖည္း ေလ်ာ့ေအာင္..

No comments:

Post a Comment